De stem van de bijen:

• Wij bijen bestuiven bijna 90% van alle planten op aarde.

• Wij zorgen voor jullie voedsel en voor dat van duizenden dieren.

• Wij zorgen voor de zaden voor een rijke biodiverse toekomst.

• Wij zijn het zoemende hart van de aarde!

Wat zouden wij bijen kiezen komende woensdag?:

• Een landbouw zonder glyfosaat – wij houden niet van gif

• Een groot aandeel biologische landbouw – daar kunnen wij ook leven

• Een lage vleesconsumptie – wij zijn al 60 miljoen jaar vegetariër

Hoe draagt mijn stem bij?

Om bijen onze stem te geven hebben we een aantal websites op een rijtje gezet om helder weer te geven welke partijen de stem van bijen verstaan.

Caring Farmers:

Caring Farmers heeft de groene boeren thema's op een rijtje gezet binnen de verschillende verkiezingspartijen, zoals de voedseltransitie, biologische landbouw en natuurinclusieve landbouw, biodiversiteitsherstel, dierwaardigheid en een gezond verdienmodel voor de boer.

Programma voor groene boeren

PAN:

Het Pesticide Action Network (PAN) heeft een analyse gedaan voor de verkiezingsprogramma’s van de  landelijke politieke partijen op het onderwerp bestrijdingsmiddelen, biodiversiteit en het stimuleren van  duurzame vormen van landbouw.

Analyse van PAN

TAPP Coalitie:

De True Animal Proten Price Coalition (TAPP Coalitie)  zet zich in voor eerlijke prijzen voor vlees en zuivel. Zij hebben een overzicht opgesteld waarin zichtbaar wordt welke partijen zich willen inzetten voor het goedkoper maken van groente en/of  fruit en het duurder maken van vlees en/of  zuivel?

Kieswijzer eerlijke prijzen

Draag jij ook bij en geef je de bijen jouw stem?

Email Marketing by ActiveCampaign