Bee_Healthhy_Rozemarijn_Nieuwsbrief.mp4

Zangeres Krystl heeft samen met Bee Foundation meerdere video's gemaakt onder het motto:

Bee Healthy
Wat goed is voor de bij,
is goed voor mij.

Aanleg Bijenoase Beukenburg

Bee Foundation heeft dit jaar Bijenoase Beukenburg aangelegd, dankzij de financiering van Rotary de Bilt. Afgelopen maart 2022 zijn er met succes 2500 inheemse bomen en struiken geplant als natuurlijke overgangszone tussen een beukenlaan en een weide. Deze bomen en struiken bieden rijkelijk voedsel aan bijen, hommels, zweefvliegen en vlinders. Hun bessen zijn weer voedsel voor vogels en kleine zoogdieren.
Voor de aanleg van deze Bijenoase hebben 100 middelbare scholieren van de AERES in Maartensdijk en 30 leerlingen van de Patioschool in De Bilt  en 40 vrijwilligers en leden van Rotary de Bilt Bilthoven hun handen uit de mouwen gestoken.

Inmiddels zijn de bomen en struiken goed gegroeid. Ze hebben de droogte van afgelopen voorjaar en zomer overleefd.
Ecoloog en filmmaker John D. Lui vertelt in het filmpje wat via onderstaande link te zien is, hoe verdamping en condensatie in de verschillende plantlagen de boompjes helpen.
Al met al een heel succesvol project dat de wereld weer een stukje mooier maakt.

John Liu bij Bijenoase Beukenburg

Cadeautip voor de feestdagen:

Bee Foundation is continu actief in het geven van bij-lessen en het aanleggen van bijenoases. Met de feestdagen voor de deur, kan je iemand een bloeiend stukje bijenoase cadeau doen. Zij ontvangen een bijenoasecertificaat. Van de 4 happen op ons bord, hebben wij er 3 aan de wilde bijen te danken. Help jij mee een rijkelijk buffet te creëren voor wilde bijen, zweefvliegen, vogels en vlinders?

Geef een bijenoase cadeau!

Email Marketing by ActiveCampaign